Saturday, January 17, 2015

משוא פנים של הפרשן הפוליטי חנן קריסטל בתוכנית בחצי היום השישי‎

מכתב גלוי לרשת ב׳ שנשלח ב-13 לינואר 2015

שלום רב,
בתוכנית בחצי היום השישי עם צ'יקו מנשה: חנן קריסטל, בפרשנות פוליטית -- יותר מפעם ובאופן די מגמתי, קרא למפלגת העבודה ״מרכז-שמאל״ ולליכוד ״ימין״ -- למרות שהליכוד מגדיר את עצמו מפלגה לאומית וליברלית. מעבר לכך אפשר להראות בצורה אמפירית שכמעט בכל נושא פוליטי, חברתי ומדיני, שהליכוד ממוקם בקשת מרכז-ימין של המפה הפוליטית הציונית. יתר על כן בכמה וכמה נושאים, עמדותיהם של חלק מחברי מפלגת העבודה המובילים, מיושרים קו עם מר״ץ, שהיא מפלגת שמאל. 

נשמע שחנן קריסטל, משתמש בשִׂיחָדָש (Newspeak -- השפה הבדיונית מספרו הקלאסי של ג'ורג' אורוול, "1984", שמטרתה לסלף את המציאות בעזרת מונחים הממסכים את האמת), ע״מ למצב את מפלגת העבודה במקום יותר בחיר, ובכך עוסק בתור תַעֲמוּלָן למפלגת העבודה, ולא פרשן פוליטי אובייקטיבי. אין סיבה שמאזיני רשת ב׳ יצטרכו לסבול מההטיה הפוליטית שלו, במיוחד כל עוד הוא הפרשן הפוליטי היחידי שאתם מביאים לדיון.

שוב ברצוני לציין שכל הפרשנים שלכם בכל תוכניות הפריימטיים הם מהמרכז-שמאל. מן הראוי שהשידור הציבורי, במימון ציבורי, יביא פרשנים עם קשת דיעות יותר רחב הכולל גם את המרכז-ימין. להלן כמה פרשנים שראוי היה לשמוע גם את קולם באופן  קבוע בפרשנות הפוליטית שאתם מביאים לציבור:  דן מרגלית, מתי טוכפלד, נדב העצני, מרטין שרמן, קרוליין גליק, ודרור אידר.  מתי תתקנו את האי שיווין המשווע הזה?

תודה מראש לתשומת לב,
בכבוד רב,
נעם רותם
מנהל מוצר ושיווק בכיר בהייטק
תל אביב-יפו

No comments: