Monday, October 5, 2015

הסכסוך הוא על עצם קיומינו בארץ מולדתנו ההיסטורית

מאת נעם רותם   By Noam A. Rotem
בראיון לאולפן שישי, בערוץ 2 (ב-02/10), שרת המשפטים איילת שקד, נשאלה ע״י אודי סגל מה לגביי מהלך מדיני (הקליקו כאן לראות). היא ענתה יפה ונכון, שכשברק הלך למהלך קאמפ-דיוויד, בשנת 2000, קיבלנו אינתיפאדה שנייה, עם יותר מאלף ישראלים הרוגים, ובעקבות המהלך בעזה קיבלנו טרור של טילים.

המדיה, המרכז-שמאל, והשמאל, נאחזים בטענה שלא מחזיקה מים, שכאילו הגורם לטרור הפלסטיני האיסלאמיסטי וברברי, הוא העדר תהליך מדיני -- זוהי תפיסה, שלא מסוגלת לראות נכוחה את המציאות. וע״כ הייתי מוסיף לתשובה שלמעלה, ומזכיר למדיה ולצופים:
שגם הרשות הפלסטינית וגם החמאס, מחנכים להסתה, שנאת יהודים, וחיסול מדינת ישראל. הסכסוך הוא על עצם קיומינו בארץ מולדתנו ההיסטורית, וכל מי שמנסה לרמוז אחרת פשוט חוטא למציאות, לאמת, ומוליך את הציבור שולל. 
אין פרטנרים בצד השני נקודה.
וגם לא בעולם הערבי, שעדיין ממשיך לפעול ללא הרף נגד מדינת ישראל כמעט בכל זירה בינלאומית, החל מחרמות ועד הצבעות נגד ישראל, בכל ארגוני ומוסדות האו״ם. מכל מקום שלא נסוגנו, קיבלנו טרור, המקושר או לאיראן, או לג׳יהד העולמי, או לשניהם גם יחד.

העולם הערבי, רובה ככולה, רדיקלית, ואיסלאמיסטית, ועד שלא יתחולל בה רפורמה דמוקרטית אמיתית, אין סיכוי לשלום אמיתי (1). וזה המכשול היחידי שמונע את האפשרות לכל מהלך מדיני רציני. אפילו עם מצריים וירדן אין לנו שלום אמת, אלא רק הסכמי אי-לוחמה, ושיתוף פעולה על תנאי. ברגע שקיצונים איסלאמיסטים ישתלטו שמה, ייגמר גם השלום, כי אין כאן שלום בין עמים, וכל עוד שבכל העולם הערבי ומוסלמי, ממשיכים לחנך לשנאת ישראל ויהודים, גם לא יהיה שלום אמת. תקשורת המיינסטרים, השמאל, והמרכז-שמאל, מעלימים עין מהעובדות האלו, ובכך מרמים את עצמם ואת הציבור. 

מדינות ערב מתפוררות לנגד עינינו, ומתדרדרת לכאוס אלים, ברברי, ושותת דם. לא נכון לעשות הסכמים או חס וחלילה וויתורים, למשטרים רודניים, ולא מוסריים, שלא יהיו כאן מחר. בל נשכח את זעקת המרכז-שמאל, בגיבוי התקשרות, להסכם ״שלום״ עם סוריה, תמורת ויתור על רמת הגולן.

צריך על כן לעמוד איתן, על הצרכים הביטחוניים שלנו, זכותנו ההיסטורית, והערכים הדמוקרטים שלנו. כי רק עמידה על עקרונות אלו, יביא בסופו של דבר (וזה ייקח זמן), לביטחון ושלום אמת.


הכתבה גם פורסמה ב-News1 (חדשות מחלקה ראשונה): הסכסוך הוא על עצם קיומנו


(1) מומלץ לקרוא:
Natan Sharansky: Peace Will Only Come after Freedom and Democracy, The Middle East Forum, Winter 2005

No comments: