Saturday, June 19, 2010

Israel's Sea Turtle Rescue Center

Here's a bit of positive news about Israel you won't find on your local news stations (outside of Israel), on the efforts of Israeli Biologist/Zoologists and environmentalists in attempting to save and bolster sea turtle populations in the Mediterranean Sea.

It's Sea Turtle nesting season here in Israel, where every morning staff and volunteers from the rescue center scout the beaches for newly laid eggs from the previous night to collect them into protected nesting areas.

Here's a clip about the wonderful work this center does in English:

Saturday, June 12, 2010

רשת ב' ורשות השידור מצנזרות את עומק השנאה האנטישמית של מדינות ערב

מכתב שנשלח לרשת ב' ונציב הקובלנות של רשות השידור ב-9 ביוני 2010

Syria to UN: Israel glorifies sucking Arab blood

חדשות משמעתיות לגבי האופי האנטישמי של ממשלת סוריה
מסוג החדשות שהמאזינים לרוב לא ישמעו בתוכנית הבוקר כמו סדר יום, עקב תפיסת עולם המצנזרת לרוב חדשות שמציגות את העולם הערבי במערומיה האנטישמיים.
עצוב שהרשות הציבורי שותפה למשטר המדיה טוטליטרי כאן בארץ העוסקת בסילוף שבדרך ההשמטה.
דווקא עתה כשהעולם הערבי יחד עם תנועות השמאל למיניהם סביב העולם מכרסמות מידי יום את הלגיטימציה של קיומינו, צריכה ישראל לעמוד על המשמר מביטויים כאלה, והיכן "כלב השמירה של הדמוקרטיה"? למה רק המדיה היהודית\שמרנית\אמריקאית מחוץ לישראל עומדת על המשמר מביטויים כאלה?
זוהי תעודת עניות למדיה הישראלית והשידור הציבורי.

לתשומת לבכם
מאזין
נעם רותם
תל אביב

רשת ב', רשות השידור, והמדיה הישראלית: כישלון של שנים לחתור לאמת עקב הטיות לא הוגנות

מכתב שנשלח לרשת ב' ונציב הקובלנות של רשות השידור ב-5 ביוני 2010

לאומבודסמן שלום רב,
אבקש נא שתצפו בקליפ הנ"ל, השנון וכל כך מדויק בהקשר לצביעות המשט הטורקי לעזה, שגם מצביע על כישלון של 30 שנה של המדיה הישראלית שלא באמת חותרת לאמת והגינות, אלה לאג'נדה עם הטיה שמאלנית בלתי הוגנת וסבירה כלפי אזרחי מדינת ישראל, וביודעים או לא יודעים משתפת פעולה במסע הצלב של הדלגיטימציה כנגד מדינת ישראל, וכל זה מאחורי אצטלה ונימה מתחסדת של מדיה "הוגנת" ודמוקרטית.

קליפ "עובדים על העולם" פרודיה מצחיקה לשיר "אנחנו העולם" שבאפקטיביות שנונה מביאה את הצביעות מאחורי המשט.
הקליפ נוצר ע"י אשת המדיה קרוליין גליק, שאני לא מחסדיה, אך אי אפשר גם להכחיש שהיא מביאה עובדות לגביי הסכסוך הישראלי ערבי וערבי-פלסטיני שפשוט לא מקבלים במיינסטרים-מדיה הישראלי שכולל גם את רשות השידור, ורשת ב'.

לא, אני לא מצפה שכל שדר ישראלי יציג כך את הדברים, אך בכל זאת יש תחושה מבוססת שיש קמפיין מכור מראש של המדיה הישראלית מזה 30 שנה. הוכחה לזאת אפשר פשוט למצוא ב-Wall Street Journal, וכל יום במדיה השמרנית המתונה הדומה לה בארה"ב, שמידי יום מביאה פרספקטיבות לגבי הסכסוך שלרוב לא מוצגת ע"י המדיה הישראלית.
  • קחו למשל את ערוץ החדשות PJTV באינטרנט שדיווחה (http://www.pjtv.com/?cmd=mpg&mpid=121&load=3675) שכל תכולת האוניות במשט מהוות רק 25% ממה שישראל מעבירה כל יום לרצועת עזה. למה צריך לשמוע על זה שמה ולא בתוכניות הבוקר של רשת ב' ?
  • עוד עובדות על הסיוע הישראלי הרב לרצועת עזה אני לומד מהועדה הקנדית היהודית ולא בתוכניות הבוקר של רשת ב': http://www.cicweb.ca/scene/2010/06/israel_aid_to_gaza/ למה?
  • בערוצי המידייה הנ"ל אני שומע שאלות השוואתיות נוקבות: כמו למה השתיקה הרועמת של האו"ם והעולם על טביעת האונייה הדרום קוריאנית, אני לא שומע שדרנים ישראלים מעלים את השאלות האלה.
  • דוגמה נוספת לא מזמן הייתה טבח נוראי של מורדים בקונגו של 900 אזרחים חפים מפשע, שום קריאה לדו"ח דומה גולדסטון, ושום שאלות קשות מידי המדייה הישראלית לקהילה הבינלאומית וניציגי האו"ם בהקשר לצביעות הזאת!
אפשר היה להמשיך בעשרות אם לא מאות דוגמאות דומות אך אפסיק כאן ואציעה את השאלה והאתגר הבא לרשת ב' ורשות השידור
  1. למה שלא פעם בשבוע במקום אחת מתוכניות הבוקר בין 8-9 (הפריימטיים של שידורי הבוקר) שלא תשימו את ד"ר יצחק נוי, איש אשכולות, איש מדיה, של רשות השידור ורשת ב', לא פחות חכם (לטעמי: יותר), לא פחות אינטלקטואל (לטעמי: יותר), עם השקפת עולם שונה מהמיינסטרים השמאלני ותנו איזון ,ופלורליזם-אינטלקטואלי אמיתי, לשידור הציבורי גם בימי חול בבוקר. כל עוד אתם לא עושים את זה או משהו דומה, אז אני וקהל רב בציבור הישראלי נמשיך, די בצדק להרגיש שאנו חיים תחת שילטון מדיה טוטליטרי ושחלק מהאמת פשוט מצונזר ע"י המדיה הנוכחית במיוחד בהקשר לצביעות, סילוף העובדות, והשנאה הבלתי-נדלית של העולם הערבי, פלסטיני-ערבי, והשמאל העולמי כלפי מדינת ישראל, שלא לדבר על האג'נדה האמיתית של רבים בקבוצות האלה, שהיא חיסול הישות והאופי היהודי וציוני של מדינת ישראל, תוך כדי סילוף העובדות ההיסטוריות -- וכנגד זה המדיה הישראלית עונה לרוב בשתיקת כבשים...
בתודה מראש לתשומת לב,
בכבוד,
נעם רותם
תל אביב